Eet pittig en leef langer volgens onderzoekers

Eet pittig en leef langer volgens onderzoekers

Zo lijkt het tenminste, op basis van een studie van meer dan 485.000 proefpersonen die pittig eten lekker vinden. Hun bevinding was op zijn zachtst gezegd ongelooflijk interessant. Het nuttigen van pittig gekruid voedsel wordt geassocieerd met een verminderd risico op overlijden volgens een analyse van de voedingsgegevens van meer dan 485.000 personen.


pittig eten


Deelnemers aan de studie werden tussen 2004 en 2008 ingeschreven in een grote Chinese gezondheidsstudie, en onderzoekers volgden hen gemiddeld meer dan zeven jaar, met een registratie van 20.224 sterfgevallen. Na controle voor medische familiegeschiedenis, leeftijd, onderwijs, diabetes, roken en vele andere variabelen, vonden de onderzoekers dat in vergelijking met het eten van pittig voedsel, voornamelijk chilipepers, minder dan een keer per week, het hebben van het een of twee keer per week resulteerde in een 10 procent verminderde totale risico voor de dood. Door zes tot zeven keer per week gekruid voedsel te eten daalde het risico met 14 procent.


In een ander onderzoek door gepubliceerd door Harvard Health News Letter word pittig eten geassocieerd met een langere levensduur.


Er is geen magische pil die je kunt slikken om langer te leven, maar hoe zit het met het eten? Een studie van de Harvard School of Public Health publiceerde 4 augustus 2015 in BMJ dat mensen die bijna elke dag gekruid voedsel aten een 14% lager risico op overlijden hadden dan mensen die eenmaal per week gekruid voedsel aten. De onderzoekers evalueerden de gezondheid en dieetinformatie van bijna 500,000 mensen in China van 2004 tot 2008, dan volgde met hen een paar jaar later.


De studie was observationeel, dus het toonde niet aan dat gekruid voedsel mensen langer deed leven, alleen dat mensen die regelmatig gekruid voedsel aten - vooral voedsel met verse en gedroogde chilipepers - minder kans hadden om te sterven tijdens de studieperiode dan mensen die minder vaak gekruid voedsel aten.



"Sommige bewijzen uit andere studies suggereren dat de bioactieve ingrediënten in gekruid voedsel zoals capsaïcine 'slecht' cholesterol en triglyceriden kunnen verlagen en de ontsteking kunnen verbeteren," zegt studie-auteur Dr. Lu Qi.



Als u meer chilipeper aan uw dieet wilt toevoegen, blijf dan bij iets gezonds, zoals kalkoen chili of linzen pilaf, en sla de vette taco's over. Maar wees voorzichtig: gekruid voedsel kan bij sommige mensen een toename van het maagzuur veroorzaken, wat brandend maagzuur veroorzaakt.


Oorsprokelijk artikel: https://floridahealthnews.com